Menü Bezárás

Vészhelyzeti marketing protokoll

A cégek 50 %- a, az elkövetkező 3 hónapban tönkremegy, 40 % stagnál, 10 % emelkedik… Te melyikbe tartozol?

Nem, nem arra gondolok, hogy őrült módjára kezdj el maszkot, fertőtlenítő szert és C-vitamint árulni, azért, hogy talpon maradj, ezt hagyd meg azoknak, akik korábban is ezt csinálták, hidd el még nekik sem megy könnyen, Neked a jelen helyzetben legelőször meg kell tanulnod koncentrálni, koncentrálj a napi cash-re, mennyi napi nyereséget termelsz és e köré építs fel mindent!

 

Tudom tudom, most mondhatod azt:

„Hogyan koncentráljak a nyereségre mikor nincs is bevételem?!”

Bevételed lesz, csak át kell alakítanod a kommunikációdat és a marketingedet, igen a marketingedet!!! Jelen helyzetben az elsődleges cél nem az, hogy megváltsd a világot, hanem az, hogy rövid távú, akár heti célokat felállítva talpon tudd tartani a vállalkozásodat, de nézzük először a tényeket

 

TÉNYEK:

A jelenlegi helyzet nem túl fényes, fogalmunk sincs mennyi ideig lesz a gazdaságunk karanténba zárva, de ha ez az állapot több hónapon keresztül fennáll, akkor a cégek 50%-a csődbe fog menni, 40% túlél és csupán 10% fog megerősödni. Előzetes becslések alapján a munkanélküliek száma eléri majd a 2 milliót, ennek következtében a munkabérek a felére esnek majd. Bár nem vagyok ingatlanszakértő, de a kutatások azt mutatják, hogy az ingatlan árak a kereslet hiányában a töredékére esnek, a technológiai fejlesztések hosszú időre leállnak, az, hogy az euro árfolyama megközelíti majd az 500 Ft-ot már csak hab a tortán.

Természetesen ebben a helyzetben is lesznek győztesek és vesztesek. Vannak úgynevezett csődágazatok, akiknek el kell gondolkozniuk azon, hogyan lehetséges talpon maradniuk, mi az a tevékenység, amiből most bevételt tudnak termelni, hogyan tudják szolgáltatásaikat az online térbe átvinni. Vannak olyan ágazatok mint pl. élelmiszeripar, szállítás, kereskedelem, informatika, amik erősödni fognak, hiszen ezen ágazatok termékeire most mindenkinek szüksége van!

Ez az alap, ahonnan indulunk… és ugye innen szép nyerni

TERVEZZ RÖVID TÁVRA:

Az emberek utálják a bizonytalanságot, a bizonytalan helyzeteket, és ez a mostani igencsak bizonytalan, nem tudják mikor, hogyan jönnek ki ebből a helyzetből! A karanténra nem tudsz hatással lenni, azon kívül, hogy szépen otthon maradsz és elkezded a tervezést! Heti terveket készíts, a kommunikációdat és a tevékenységedet alakítsd át úgy, hogy tisztán lásd mennyi napi cash-t tudsz termelni.

Az eddigi tapasztalataim alapján kétféle cég van most még a piacon, az első az, aki nullára csökkenti a marketing költségét, mert azt gondolja, ez majd megoldás lesz a válság kezelésére, kivár, figyeli mit csinál a konkurencia és nem tervez előre… nos nekik van egy rossz hírem… Csődbe fognak menni… 😌

És van a másik vállalkozás típus, aki újra tervezi a kommunikációját, mert jelen helyzetben nem értékesíteni akar, illetve nem úgy akar értékesíteni, mint korábban, gondolkozik, felméri a lehetőségeket, nem otthon ül és kivár, hanem cselekszik.

Ezeknek a cégeknek van egy jó hírem… Ők lesznek 2023-ban a piacvezetők!

KOMMUNIKÁCIÓ:

Mivel a cégek közötti személyes kapcsolatok megszűntek, az egyetlen, ami most jelen van – az az ONLINE tér, márpedig, ha ez van, akkor légy jelen TE is OTT!

Számos kis és nagyvállalatnak készítem és valósítom meg a fél éves, éves marketing terveit, megjelenéseit, reklámanyagait, de most nálunk is összeült a válságstáb. A cél a kialakult újfajta piaci igény kielégítése. Ugyanis a piaci igény megváltozott, ezt el kell fogadni.

Ez a megváltozott piaci igény a szórakoztatás… menj végig bármelyik közösségi oldalon vagy interneten mindenhol csak azt látod meghalt, megbetegedett, megfertőzte, kevés a lélegeztetőgép, kevés az orvos, pánik, pánik, pánik…  Tudom, hogy a tények közlése fontos és elengedhetetlen, de azt is látom, hogy az emberek besokaltak, tudják, hogy baj van, tudják, hogy azzal tudnak segíteni, ha otthon maradnak, de ha már otthon maradtak, akkor hagy kapjanak olyan tartalmakat, amik ebben a nehéz időszakban szórakoztatják őket…

MEGLEPKÉK.HU-KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ-KONKRÉTAN:

Az elmúlt két hétben többet dolgoztam, mint eddig bármikor, pedig hidd el idáig sem volt kevés… A feladat a meglévő partnereim kommunikációjának átalakítása az ONLINE térnek és a piaci igényeknek megfelelően.

A Meglepkék.hu élményajándékok értékesítésével foglalkozik, a Ferrari tesztvezetéstől kezdve a születésnapi újságon át a szélcsatornás lebegésig mindent megtalálsz náluk. A probléma azonban az, hogy ha karantén van, akkor a legkevésbé sem tudsz lebegni a szélcsatornába, de bizony a Ferrari élményvezetést sem most fogod beváltani, hiszen ezek a szolgáltatók is mind bezártak.

Felmérve a jelenlegi helyzetet, az gyorsan kiderült, hogy az emberek jelentős részének most nem az a legnagyobb problémája, hogy milyen élménnyel lepje meg a családtagjait, ezért úgy döntöttünk, hogy a direkt értékesítést a minimálisra vesszük és fókuszba helyezzük a „BRAND”-építését.

A cég abban a szerencsés helyzetben van, hogy számos tárgyi ajándékot – születésnapi újság, Oscar szobor, Utcanév tábla- is forgalmaz, ezeknek a gyártása cégen belül folyik, így ezt a tevékenységet nem kellett beszűntetni, viszont az élményprogramok helyett ki kellett találnunk olyan dolgot, ami belevág a profilba, nem direkt értékesítés, de mégis élményt ad a látogatóknak!

Egy új stratégia kitalálásánál nem kell bonyolult dologra gondolnod, fogj meg egy lapot és egy ceruzát, és józan paraszti ésszel gondold végig, mi most a probléma és az adott problémára mi lehet a megoldás – ezt összepárosítod és már kész is az elmélet.

DE, ami nagyon fontos, ezt vezesd is át a gyakorlatba is, ne ess bele abba a hibába, hogy kitalálod a megoldást csak éppen elvérzel a megvalósításnál.

De visszatérve a Meglepkék projekthez, itt a célcsoportja 32-55 év közötti nők, akiknek tudjuk, hogy jelen helyzetben a legnagyobb kihívásuk az, egyensúly megtalálása, a munka, gyerek, főzés, takarítás, bevásárlás fronton. Ezért úgy döntöttünk, fókuszba helyezzük a gyermekek lefoglalásáról, a hasznos időtöltésről és a szórakoztatásról szóló tartalmakat, segítünk a szülőknek úgy lefoglalni a gyermeket, hogy az szórakoztató legyen mindenki számára.

Újból összeült a kupaktanács és gondosan összeállítottunk egy heti forgatókönyvet, megtervezve melyik nap milyen kihívás elé állítjuk a szülőket. Természetesen az összes kísérletet, kihívást házon belül mi is megcsináltuk, így tudtuk mire kérjük a többieket.

Azt kell mondjam az új stratégia telitalálat lett. Az eredmény önmagáért beszél, egy hét alatt az oldal követői kezdték megszokni, kedvelni, kipróbálni a kihívásokat. Az oldal olyan elérést produkált, amit be kell valljam még sosem láttam, az organikus elérés megverte a fizetett hirdetést. A legjobb video, amiben a gyerekek szerintem a leggusztustalanabb kísérletet mutatták be meghaladta a 370.000-es elérést, a videonak annyi a sajátossága, hogy pozitív kicsengésű, vicces, szórakoztató és egy kicsit sem mesterkélt… de ezekkel még korán sincs vége… a bolondok napja és a Húsvét a legjobb alkalom lesz arra, hogy ilyen és ehhez hasonló tartalmakat gyártsunk vagy gyártsál a közönséged számára.

 

Neked mit kell tenned?

Megérteni azt, hogy Nincs olyan, hogy egy piac megszűnik, olyan van, hogy a piaci igények megváltoznak…

  • Mérd fel, hogy ez a Te esetedben hogyan változott meg
  • Tervezz rövid távra
  • Találd ki, hogyan termelj napi nyereséget
  • Told fel a marketinget, mert a konkurenciád lehúzta, most van lehetőséged jelen lenni a vevőd fejében… használd ki a helyzetet!

Az üzleti intelligencia a változáshoz való alkalmazkodóképesség…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .